Financiën

Bovengemiddelde stijging hotelbestedingen

In 2010 namen de totale bestedingen in hotels in Nederland met 9 procent toe. De Europese groei bedroeg 7 procent.

Dat blijkt uit cijfers van American Express Business Insights, schrijft Managersonline. De Nederlandse hotelbestedingen groeiden in het eerste kwartaal van 2011 met nog eens 3 procent. Dat de bestedingen aantrekken is vooral te danken aan toeristen van buiten Europa. Zij komen weer meer deze kant op.

Verder weten de hotels te profiteren van de toegenomen bestedingen in hotels (+5 procent) en een opleving in zakenreizen.

Landen
Overigens groeiden de bestedingen in Groot-Brittannië nog iets sneller dan in Nederland: +10 procent. In het onderzoek werd ook gekeken naar de bestedingen in Spanje (+8 procent), Frankrijk (+7 procent), Duitsland (+4 procent) en Italië (+4 procent).

Dat niet-Europese bezoekers van belang zijn voor Europa blijkt wel uit hun bestedingen. Per reis gaven zij 88 procent meer uit dan Europese toeristen.

Bron: Managersonline.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.