Diner Jaarkaart heeft het merk 'Nationale Restauranbon' voor een niet nader genoemd bedrag overgenomen.
Dit hebben het bedrijf en Hans Hendriks, curator van KBS Advocaten, vandaag bekend gemaakt. Diner Jaarkaart is onderdeel van Younity Media, dat tevens Smulweb.nl beheert.
Kwaliteitsimpuls
Henk Jansen, directeur van Younity Media: "We hebben vastgesteld dat ook eenmalige culinaire cadeaubonnen in een behoefte van consumenten en restaurateurs voorzien. We hadden een dergelijk product nog niet in ons assortiment, omdat de markt hiervoor was verdeeld tussen een aantal partijen waaronder De Nationale Restaurantbon. De komende maanden gaan we onderzoeken hoe we ook deze markt een nieuwe kwaliteitsimpuls kunnen geven."
Goed nieuws
Erik van Loo, eigenaar/chef van tweesterrenrestaurant Parkheuvel in Rotterdam: "Ik ben blij dat Diner Jaarkaart, als solide marktpartij, het Restaurantbonconcept heeft overgenomen. Dit is goed nieuws voor restaurateurs omdat dit het restaurantbezoek in deze economisch roerige tijd ten goede zal komen."
Inwisselen bonnen
Sinds het faillissement van Nationale Restaurantbon werd uitgesproken, was het onzeker of de Restaurantbonnen nog van waarde waren. Diner Jaarkaart heeft hier nu een beslissing over genomen.
Jansen: "We hebben besloten een gebaar te maken naar de - naar schatting - 25.000 mensen die nog in het bezit zijn van een oude Restaurantbon. Iedereen die zijn oude restaurant bon(nen) opstuurt aan Diner Jaarkaart, krijgt daarom gratis een Diner Jaarkaart (een kaart per adres), zonder enige verplichting. "Hiermee kunnen deze mensen uiteindelijk zelfs een veel groter voordeel behalen dan met de oorspronkelijke waarde van hun bon(nen)."
Restaurateurs moeten zich echter wenden tot de curator.
Op de sites van Diner Jaarkaart en Restaurantbon staat precies hoe dit in z’n werk gaat. Ook worden daar de meest voorkomende vragen van Restaurantbonhouders en aangesloten restaurateurs beantwoord.
Meld u ook eens aan voor onze nieuwsbrief.

