ABN Amro verwacht voor de horeca in 2011 een omzetgroei van twee procent ten opzichte van 2010.
Dit als gevolg van het aantrekken van de particuliere en zakelijke bestedingen. Dit blijkt uit het kwartaalrapport van het Economisch Bureau van ABN Amro.
Eind 2010
In het derde kwartaal van 2010 wist de horeca voor het eerst sinds acht kwartalen weer omzetgroei te realiseren. De detailhandel maakte eind 2010 ook een positieve omslag en boekte na twee slechte jaren weer een lichte omzetgroei.
Branches
ABN Amro verwacht voor 2011 positieve omzetcijfers voor alle branches, maar deze blijven wel beperkt tot één of twee procent. Opvallend is dat de elektronicawinkels het eind 2010 goed doen doordat consumenten warmlopen voor nieuwe producten als tablets en smartphones.
Wel zal er volgens ABN Amro een groeivertraging zijn voor diverse sectoren. Vooral woongerelateerde branches, zoals keuken- en meubelspeciaalzaken, en de bouw, krijgen het nog zwaar te verduren.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

