Hotels die veel commissiekosten betalen aan boekingssites, kunnen voortaan aankloppen bij HotelAds.
Die optimaliseert de website en maakt een internetcampagne aan zodat meer reserveringen rechtstreeks bij het hotel terechtkomen. Door de economische omstandigheden zijn er boekingssites die momenteel hogere commissies vragen, aldus HotelAds. Het is één van de redenen dat het bedrijf is opgericht. Daarnaast speelt de passie voor de hotellerie van de oprichters mee.
Nieuw
"Door de marges in de commissies te beperken, houdt de ondernemer geld over", zegt initiatiefnemer Robert Verhoeven. "Bovendien willen wij via de media de gast wijzen op de mogelijkheden om rechtstreeks bij de hotels zelf te boeken om zo de laagste prijs te krijgen. Deze combinatie tussen internetmarketing en hotellerie wordt nog niet aangeboden in Nederland."
Verademing
Het concept slaat al aan, aldus HotelAds. Volgens het bedrijf zeggen diverse hotels dat "een bedrijf met grote ervaring in de hotellerie en sterke focus op internetmarketing een verademing is." HotelAds zegt bovendien voor een laag en vast bedrag per maand ervoor te zorgen dat de commissiekosten naar beneden gaan en de rechtstreekse boekingen omhoog.
Achtergrond
De oprichters van HotelAds deden een hotelschoolopleiding, bekleedden een managementfunctie in de hotellerie en richten het pr-bureau HarverPro op. Dit richtte zich in eerste instantie op de pr van hotels, maar daar kwam steeds vaker communicatie en (internet)marketing bij. In 2008 koppelde HarverPro de salesmatige kennis van de hotellerie aan de nieuwe technieken van zoekmachinemarketing.
Meer informatie op www.HotelAds.nl.

