Financiën

Introductie besparingstool NN BedrijfsBaken

Nationale-Nederlanden introduceert het NN BedrijfsBaken, een online tool over kosten en besparingen betreffende inkomensverzekeringen en ziekteverzuim.

In het NN BedrijfsBaken heeft Nationale-Nederlanden de kerncijfers van de belangrijkste Nederlandse bedrijfstakken en branches opgenomen en de meest actuele wet- en regelgeving verwerkt. Daardoor biedt het ondernemers een benchmark en concreet advies over terreinen waarop zij zaken anders kunnen aanpakken.

Te ingewikkeld
Adriaan Frijters, directeur Schade & Inkomen bij Nationale-Nederlanden: "Ondernemers worden geconfronteerd met allerlei regelgeving en verplichtingen op het gebied van inkomensverzekeringen voor hun bedrijf en voor zichzelf. Ze zijn vaak onzeker of zij de zaken wel goed geregeld hebben, maar vinden deze materie zo ingewikkeld, ondoorzichtig en oninteressant dat zij zich hier liever niet in verdiepen."

"Nationale-Nederlanden vindt het belangrijk dat werkgevers goed geïnformeerd zijn over hun mogelijkheden en plichten op het gebied van inkomensverzekeringen. Wie goed geïnformeerd is, kan immers betere keuzes maken. Daarom introduceren wij het NN BedrijfsBaken."

Horeca
Nationale-Nederlanden realiseert de tool in samenwerking met Koninklijke Horeca Nederland (KHN) omdat de horeca een aantal specifieke verzuimoorzaken kent, zoals (onregelmatige) werktijden en contracten.

Daarom biedt het NN Bedrijfsbaken ook branchespecifieke oplossingen, zoals horecamediators en een speciaal Horeca Verzuimloket.

Mediators
KHN-voorzitter Hajé de Jager: "Als brancheorganisatie zijn wij voortdurend in de weer om samen met partners onze leden gericht te ondersteunen. Om arbeidsconflicten aan te pakken is de inzet van een mediator vaak zeer effectief. Wij werken samen met speciale horecamediators die situaties bij onze leden direct herkennen."

"Omdat Nationale-Nederlanden het belang ziet van specialisten die de branche en brancheproblemen kennen, hebben wij afgesproken dat zij voortaan deze mediators inhuren - waarbij dit dus ook grotendeels wordt vergoed. Daarmee hebben aangesloten horecabedrijven dus direct (financieel) voordeel van het gebruik van de via KHN aangeboden dienstverlening."


Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Horeca Entree zit ook op
Twitter.