Ruim een derde van de Nederlanders gaat door de recessie minder vaak (luxe) uit eten of haalt/laat het minder vaak af/bezorgen.
Een kwart gaat minder naar de kantine en neemt vaker een eigen lunchpakket mee. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Deloitte naar consumententrends in de supermarkt.
Geen voordeel
"Het feit dat mensen minder vaak buiten de deur eten, heeft positieve gevolgen voor de supermarkten", aldus Paul Op Heij, partner bij branchegroep Retail van Deloitte. "Echter, 44 procent van de ondervraagde consumenten zegt door de recessie beter op aanbiedingen te zijn gaan letten in de supermarkt. De positieve impact op het aantal verkochte producten wordt dus beperkt door de druk op de prijs."
Verder blijkt uit het onderzoek dat ruim de helft van de ondervraagden niet minder uit is gaan geven aan boodschappen en niet meer bij verschillende supermarkten langs is gegaan vanwege verschillende aanbiedingen.
Klik hier voor het complete onderzoek.
Meld u ook eens aan voor onze nieuwsbrief.

