De Consumentenbond onderzoekt de recente actie van drogisterijketen Kruidvat met hotelvouchers van de Fletcher Group.
Daarmee konden mensen voor een tientje overnachten in een van de vestigingen van de hotelgroep. Dit schrijft Elsevier Retail.
In de jongste editie van de Consumentengids roept de bond leden daarom op om hun ervaringen door te geven. 'Heeft u bonnen gekocht en is het u gelukt een arrangement te boeken? Of wilde u specifiek in het weekend en kreeg u een melding volgeboekt', schrijft de bond.
Prijsdumping
De twee bedrijven hielden de actie in oktober. Ook vorig jaar hielden Kruidvat en de Fletcher Hotel Group een soortgelijke actie, maar dan kleinschaliger.
Prijsdumping wordt overigens niet door iedereen gewaardeerd.
Niet alleen horeca
De actie van de Consumentenbond richt zich overigens niet alleen op de aanbieding van Kruidvat. Ook ervaringen met soortgelijke acties van ING wil de bond horen. Bij die bank kunnen consumenten met rentepunten een hotelbon aanschaffen, aldus Elsevier Retail.
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Horeca Entree zit ook op Twitter.

