Financiën

'Prijsdumpen hotelkamers is zinloos'

Hotels die in moeilijke tijden het prijsniveau handhaven zijn succesvoller dan hotels die dan hun prijzen verlagen.

Dit concludeert Nicolas Fissendjidis van de Erasmus Universiteit Rotterdam in zijn bachelorscriptie 'Pricedumping als medicijn tegen crisis?'. Hij onderzocht wat de gevolgen zijn van het verlagen van hotelkamperprijzen als antwoord op de economische crisis.

Andere maatregelen
Uit zijn conclusie blijkt dat hotels die hun kamerprijzen verlagen minder succesvol zijn dan hotels die de prijzen stabiel houden. Hotels zullen zich in tijden van recessie dan ook meer moet richten op klanttevredenheid en loyaliteit, stelt Fissendjidis. Ook moeten ze volgens hem het marketingbudget intact houden of zelfs verhogen en renovaties niet uitstellen.

Arrangementen
Fissendjidis signaleerde dat 63 procent van de door hem onderzochte hotels de prijzen als gevolg van de economische crisis verlaagde. Verder bedacht 67 procent speciale arrangementen om gasten te binden.

Bron: MKBnet.


Meld u ook eens aan voor onze
nieuwsbrief.