Ruim 6 op de 10 horecaondernemers vinden dat prijsvechters het imago van de horeca verslechteren.
Dat blijkt uit de laatste poll op Horeca Entree (HE). In de laatste editie van HE discussieerden Schnitzel en Ossenhaas over sites als Vakantieveilingen.nl met (te) goedkope aanbiedingen. Daar worden uitjes aangeboden 'vanaf 1 euro'.
Naar aanleiding van de discussie volgde een poll op Horeca Entree met de stelling 'Sites als Vakantieveilingen.nl met (te) goedkope aanbiedingen verslechteren het (prijs)imago van de horeca'.
Ja-stemmers
30 procent van de HE-bezoekers vindt van wel omdat mensen dan niet begrijpen dat ze elders gewoon de normale prijs moeten betalen. 18 procent zegt ook ja en denkt daarbij dat mensen niet inzien dat het doorgestoken kaart is, maar ondertussen wel wennen aan de lagere prijzen.
Daarnaast zegt 8 procent van de ja-stemmers dat mensen door prijsvechters toch wel doorkrijgen dat via de normale weg reserveren meer oplevert en ze dat uiteindelijk ook gewoon doen. In totaal gaat 64 procent dus akkoord met de stelling.
Nee-stemmers
44 procent zegt echter nee. 17 procent denkt dat het imago van de horeca door prijsvechters niet slechter wordt, maar dat horecabedrijven er nooit aan mee zouden moet doen. 15 procent van de nee-stemmers gokt dat mensen zoveel extraatjes moeten betalen dat ze uiteindelijk helemaal niet goedkoper uit zijn.
Tot slot vindt 12 procent dat mensen via prijsvechters nooit krijgen wat ze voor een normale prijs wel zouden krijgen. Geen concurrentie voor de horeca dus.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

