Financiën

Succes Amsterdam RAI spekt kas horeca

Het succes van de Amsterdam RAI legt de hoofdstedelijke horeca de komende jaren geen windeieren. Er komen namelijk flink wat congressen aan.

Dat schrijft Congreswereld. De agenda van de Amsterdam RAI is tot en met 2013 goed gevuld met internationale congressen. Daarmee kan Amsterdam in 2011, 2012 en 2013 rekenen op tienduizenden internationale gasten die een of meerdere dagen in de stad verblijven.

En elke euro in de RAI betekent bij dit soort conventies zeven euro voor de 'stad' (horeca en vervoer).

Motor
Maurits van de Sluis, commercieel directeur van de RAI is blij met de ontwikkelingen. "We zijn blij dat we in deze economische mindere tijden als RAI een positief geluid kunnen laten horen. Amsterdam RAI is succesvol in het aantrekken van grote evenementen en toont zich de economische motor voor zakelijk toerisme in Amsterdam."

Samenwerking
"Het succes is niet in de laatste plaats te danken aan onze businesspartners. De intensieve samenwerking met het Nationaal Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en de nieuwe Taskforce City Wide Conventions (samenwerkingsverband tussen RAI, ATCB, Schiphol, GVB, TCA, hotellerie en Economische Zaken van gemeente Amsterdam) werpt z'n vruchten af."

"Dat is goed voor de RAI, maar dat is zeker zo goed voor de positie van Amsterdam als zakelijke destinatie. Ik hoop van harte dat ons succes afstraalt op de andere accommodaties, waarmee we de positie van Amsterdam in de top tien van mondiale congressteden kunnen versterken."

In tegenstelling tot bovenstaand geluid uitte Joep Peeters van hotelgroep Westbridge Europe dinsdag 27 juli nog dat het juist niet goed gaat met Amsterdam als congresstad.

Bron: Congreswereld.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.