Hotelketen Crowne Plaza heeft de service 'Switch off at 7' geïntroduceerd waarmee zakenreizigers een betere nachtrust zouden moeten krijgen.
De service is ontwikkeld omdat uit onderzoek bleek dat zestig procent van de reizende zakenmensen moeite heeft al zijn technische apparatuur uit te zetten en zich te ontspannen voor het slapengaan.
Telefoontje
Het 'Switch off at 7'-telefoontje werkt als volgt. Gasten die van de nieuwe dienst gebruikmaken ontvangen om zeven uur ’s avonds een telefoontje op de hotelkamer met de herinnering hun apparatuur uit te schakelen.
De keuze van het tijdstip komt voort uit het onderzoek: zestig procent van de respondenten vindt zeven uur ‘s avonds het beste tijdstip om het werk van de dag af te ronden.
Ergste vijand
De Britse slaapexpert en psycholoog Dr. Chris Idzikowski verklaart: "Hoewel we dikwijls niet zonder technologie kunnen, kan ze onze ergste vijand worden als het om onze slaap gaat. Je gadgets 's nachts aan laten staan is niet alleen fysiek hinderlijk; het herinnert je ook constant aan het werk dat nog gedaan moet worden."
"Net voordat je naar bed gaat je e-mail checken kent hetzelfde effect op de productie van het slaaphormoon melatonine als het drinken van een dubbele espresso. Het is dus belangrijk om enkele uren voor het slapengaan uit de buurt te blijven van alles wat de geest kan overstimuleren."
Sleep Advantage
Overigens introduceerde de hotelketen onlangs ook al het Sleep Advantage-programma, tevens voor een zo goed mogelijke nachtrust van de gasten.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep.

