Innovatie

Bevordering innovaties in vrijetijdsbranche

NHTV gaat (regionale) mkb-ondernemers in de toerisme- en recreatiebranche helpen met innovaties doorvoeren.

Dit doet NHTV internationaal hoger onderwijs Breda met het label Inventure - Business Solutions. Gedurende een overeen te komen periode is een docent (expert) van NHTV het vaste aanspreekpunt. Deze expert schakelt waar mogelijk studenten en andere NHTV-experts in.

Op basis van een quickscan van de organisatie wordt een plan van aanpak opgesteld en uitgevoerd.

Gasttevredenheid
NHTV: "Zo wordt er structureel samengewerkt aan een hogere gasttevredenheid, de verbetering van belevingscomponenten in het product- of dienstenaanbod, een stijging van het aantal gasten en de realisatie van meer omzet en een beter rendement."

Waan van de dag
NHTV is met het label gestart omdat ze merkte dat mkb-ondernemers in de toerisme- en vrijetijdsbranche moeite hebben om de gewenste vernieuwingen in hun bedrijf te realiseren. "De waan van de dag zorgt ervoor dat ze niet voldoende tijd en geld kunnen investeren in innovatie."

"Maar om de (inter)nationale kansen te kunnen pakken en een sterke creatieve sector in de regio te kunnen ontwikkelen moeten de ondernemers innoveren."

Lancering
Inventure - Business Solutions wordt dinsdag 12 april gelanceerd bij Indoor Skydive Roosendaal. Die gaat als eerste het traject in; daarna volgen onder andere sneeuwattractiepark Skidôme, Icekart Rucphen, camping De Fazant en golfcentrum Bergvliet.

Bron/meer informatie: Inventure - Business Solutions.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.