Innovatie

Bigfish lanceert geheim pop-uprestaurant

In Rotterdam zet Bigfish aanstaand weekend een eigen pop-uprestaurant neer. De locatie is industrieel en geheim.

Bigfish organiseert evenementen, regelt cateringn, zet concepten zoals pop-uprestaurants neer en verzorgt communicatie. Dit relatief nieuwe label is opgezet door Camiel Vlasman (Verse Geesten, Hyper Hyper en Peace in the Park) en Mat Buitelaar (restaurant Eten, Foodlab en Matz Catering).

Pup-uprestaurants
Bij de activiteiten moet out-of-the-box-denken centraal staan, zoals bij pop-uprestaurants. Laatstgenoemde komen steeds vaker voor. De definitie is: op onverwachte locaties (middenin het straatbeeld of juist in een verlaten loods) verschijnen guerrilla-stijleetgelegenheden, om vervolgens ook zo weer te verdwijnen.

Het gaat daarbij niet om concepten à la een oliebollenkraam, maar om een totaalpakket waarbij van de beschikbare ruimte iets moois wordt gemaakt.

Bigfish

Momenteel is er in de omkleedkelder in de voormalige Centrale Gereedschapmakerij van de Philips Machinefabriek het tijdelijke restaurant Strijp S. Aankomend weekend volgt dus ook de Maasstad met het pop-uprestaurant van Bigfish.

Reserveren kan enkel via de website, waarna gasten een wachtwoord ontvangen. De bedoeling is om met regelmaat pop-uprestaurants in Rotterdam te laten verschijnen.

Restaurant
Het restaurant is geopend op vrijdag 29 en zaterdag 30 oktober. Er zijn zeventig couverts beschikbaar. De prijs voor het wachtwoord is 25 euro, de prijs voor het diner is zestig euro (incluseif wijn, water en 'social dinner').

Gasten moeten op de fiets komen, die vervolgen mee naar binnen moet.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.