De nieuwste trend in het toerisme is bizcation, de combinatie van zakelijk en vrijetijdstoerisme.
Dat schrijft Travolon. Volgens deze website blijft de gouden regel 'business always comes first' geldig voor zakelijke reizigers. "Maar de combinatie van werk en plezier wordt steeds meer een eis, of minstens een latente behoefte van de moderne, reizende zakenman- en vrouw."
Zichzelf iets gunnen of zichzelf verwennen wordt dan ook steeds meer toegelaten op de zakenreis.
Combinatie
Een recent onderzoek van Hilton Hotels toont aan dat 67 procent van haar frequente gasten soms tot vaak een zakelijke trip combineert met vrijetijdszaken.
Dat varieert van het integreren van een bezoek aan een museum, een bezienswaardigheid of een sportevenement tot het meenemen of overvliegen van het gezin voor enkele dagen of de trip samen verlengen met een weekend.
Eyeopener
"Voor een echte professional is een fenomeen zoals bizcation geen zoveelste modewoord", aldus Travolon. "Het is een eyeopener, een aanleiding om op een creatievere manier te kijken naar de mogelijke behoeftes van en mogelijkheden voor de gast."
Bron: Travolon.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

