Innovatie

CitizenM-hotels beste hotelconcept

Eén van de winnaars van de Venuez Hospitality & Style Awards is CitizenM op Schiphol. Het won in de categorie Best Hotel Concept.

De awards werden gisteren uitgereikt bij de Amsterdam Convention Factory. De genomineerden voor Best Hotel Concept 2008 werden beoordeeld op het hotelconcept en de vertaling hiervan in het interieur, het productaanbod en de service.

"We hebben gekeken naar het concept, interieur, service en productaanbod", aldus Paula Plantiga, voorzitter van de jury. "Het was een makkelijke keuze, ze waren allemaal toppers, maar de jury kwam vrij snel tot een unaniem besluit. citizenM is een wereldconcept, toonaangevend en een voorbeeld voor de toekomst van de hotellerie."

Bevestiging
Michael Levie, CEO citizenM hotels, voelt zich enorme vereerd. "Het citizenM team heeft vernieuwing gebracht aan het klassieke hotelmodel en daarmee grenzen weerlegd om een ''lifestyle experience'' te introduceren. Met het ontvangen van deze award, wordt nogmaals bevestigd dat de huidige/nieuwe reiziger op zoek is naar ''affordable luxury''.

"Graag delen wij deze mooie Venuez award met de vele partners die samen met ons citizenM hebben gecreëerd. Samen zullen wij in de toekomst naar ongekende hoogtes streven."

Zevende award
Deze prijs is de zevende award die citizenM in de wacht sleept. Nog voor de opening van het eerste hotel in juni 2008 won citizenM in de categorie 'Best Hotel Concept' tijdens de Worldwide Hospitality Awards in Parijs.

Daarnaast won citizenM een UK Hotel Report Award in de categorie 'Best innovation in Ethics', vier awards in de categorieën Graphic Design, Technology, Innovation en de hoofdprijs 'Best European Hotel Design of the Year Award' tijdens de European Hotel Design Awards in Londen.

CitizenM
Het eerste citizenM hotel opende in juni 2008 op Schiphol. De insteek van het 230-kamers tellende hotel is betaalbare luxe voor de mobiele wereldburger van tegenwoordig. Het tweede citizenM hotel opent begin 2009 op de Zuidas in Amsterdam, naast het World Trade Centre.

Internationaal
Met het concept van affordable luxury, is de Nederlandse hotelgroep de weg ingeslagen naar internationale expansie. De eerste prioriteit van de roll-out strategie is de Europese markt. De bedoeling is om in de komende vijf jaar twintig hotels te openen in belangrijke Europese steden als Londen, Berlijn, Barcelona, Parijs, Milaan, Moskou en Stockholm.

Klik hier voor een overzicht van alle awards.