Innovatie

Congres: innovatie in de hospitalitysector

In Amsterdam is eind oktober het internationale congres EuroCHRIE 2010 over hospitality, hotelmanagement en toerisme.

Het thema van dit congres voor onderzoekers uit de hele wereld is 'Passion for Excellence'. Dat is terug te vinden in de presentaties van de keynotespeakers, de presentaties en in de opzet van het congres zelf.

Een voorbeeld daarvan is de Amsterdam Experience met bijeenkomsten op bijzondere locaties in Amsterdam.

Mobiele burgers
Eén van de keynotespeakers is awardwinner Michael Levie, CEO van de jonge CitizenM Hotelgroup. Op het congres spreekt hij over innovatie in de hotelwereld.

"Mobiele burgers weten wat ze willen in een goed hotel en wat niet in een slecht hotel", aldus Levie. "Wat ze willen is betaalbare luxe inclusief een stijlvol ontwerp, het beste entertainment, een gezellige sfeer, een comfortabel bed en grote zachte handdoeken."

"Ze hebben behoefte aan een hotel op een goede locatie waar ze goed kunnen slapen. citizenM speelt in op deze behoeften, wensen en verlangens. Het resultaat is een unieke hotelervaring voor een betaalbare prijs."

Duurzaam toerisme
Een andere congresspreker is Louis J. Frankenhuis, voorzitter van Pan Parks. Hij presenteert zijn visie over duurzaamheid, natuurbescherming en toerisme. "Pan Parks staat voor een geïntegreerde aanpak van wildernisbescherming en de ontwikkeling van duurzaam toerisme."

"Ik denk dat wildernisbescherming en toerisme goed samen gaan. Het is mijn doel om PAN Parks Foundation mee te nemen in haar volgende fase van ontwikkeling na de eerste tienjaar van oprichting van de organisatie."

Gastvrijheid
Verder spreekt Catrien Santing, hoogleraar Middeleeuwse Geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zij zal gastvrijheid in historisch perspectief belichten. "De passie voor gastvrijheid profiteert van een evenwicht tussen ethiek en business".

Daarom presenteert zij op het congres vanuit een historisch oogpunt het concept van de horeca binnen de context van oprechte liefde aan de ene kant en de verdiencapaciteit van het geld aan de andere kant.

Destination branding
Ten slotte is Hans van Driem spreker. Hij is algemeen directeur van Holland Business Promotion Office (HBPO) en presenteert zijn visie op destination branding. Het doel van HBPO is het coördineren van internationale promotie van de economische sectoren van Holland zoals buitenlandse investeringen in de biotechnologie, logistiek en grote horeca-en recreatieprojecten.

"Bestemmingen zijn niet meer ontdekt; ze zijn gemaakt."

Organisatie
Het EuroCHRIE-congres vindt elk jaar in een ander land plaats. Ook de organisatoren wisselen jaarlijks. Dit jaar is de organisatie voor het eerst in handen van twee organisaties: Stenden International Hospitality Management en Saxion Hospitality Business School.

Aanmelden of meer informatie.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.