Innovatie

EFFF krijgt nieuwe naam, plek en invulling

De EFFF krijgt een nieuwe invulling, nieuwe naam en is niet langer tegelijkertijd met de (ook vernieuwde) BBB.

Dat maakte René Hanssen, directeur MECC Maastricht, zaterdag 27 augustus bekend. De BBB en EFFF gaan nauw samenwerken met de Horecava in Amsterdam. Vanuit 1 totaalvisie, maar met voor iedere titel een specifieke aanpak, worden de foodbeurzen van MECC Maastricht en Amsterdam RAI vormgegeven.

Hanssen: "Vanuit een grondige evaluatie van de EFFF is gekeken welke beweging het concept moet maken om weer helemaal aan te sluiten op de marktbehoeften. Het nieuwe concept wordt op dit moment op inhoud en haalbaarheid getoetst bij enkele stakeholders."

Eerste editie

Voor de nieuwe invulling van de EFFF wordt nauw samengewerkt met The Wine & Food Association. Hierdoor moet de EFFF een fine-foodbeurs voor professionals worden.

Het MECC Maastricht, Amsterdam RAI en The Wine & Food Association zijn inmiddels in een vergevorderd stadium om de eerste editie van het vernieuwde concept in oktober 2012 te laten plaatsvinden.

Programmering

Joke van der Wijngaart van de RAI: "Op de vernieuwde EFFF staan gastronomie, restaurantdesign, wijn en spirits, productinnovatie en co-creatie centraal. Daarnaast neemt programmering en actie meer dan ooit een centrale plek in; niet alleen op de beursvloer maar ook in de stad Maastricht."

"Het koppelen van een aantal prestigieuze bestaande eendaagse culinaire evenementen behoort tot de mogelijkheden."

Vernieuwde BBB
Op de eveneens vernieuwde BBB moeten inspiratie en innovatie een prominentere plek krijgen; hiervoor wordt de programmering aangepast. Van der Wijngaart: "Op een centrale plek op de beursvloer worden thema's tot leven gebracht in een centraal theater."

"In de vorm van workshops en presentaties komen onderwerpen aan bod als de populariteit van authentieke regioproducten, de opkomst van hotelconcepten zonder sterrenkwalificatie, downtrading en nieuwe mogelijkheden om de gast meer keuzes te bieden."

Oude bekenden keren gewoon terug, zoals Het Columbusplein, het Wedstrijdpodium en het Bierplein met de Biertapwedstrijden. Tevens wordt er meer aandacht besteed aan food op het Foodplaza.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.