De 5 consumentenwensen genot, gezondheid, fysieke voordelen, gemak en ethiek brengen nog eens 15 foodtrends voort.
Dit zijn sophistication, exotiscm, fun, variety of senses, vegetal, natural, slimless, medical, energy well-being, cosmetics, easy to handle, time saving, nomadism, solidarity en ecology.
Dat schrijft Voedingsmiddelentechnologie | RetailActueel naar aanleiding van het het trendrapport 2011 van XTC World Innovation.
Wensen
Van de 5 consumentenwensen is genot het grootste goed. 50,8 procent van de innovaties wereldwijd heeft genieten als belangrijkste goed. Ethiek is vooral belangrijk als tweede waarde. Dat komt door de ondersteuning van de waarden als gezondheid en genot, waaronder biologische varianten van bestaande producten.
De beste innovatie is echter om terug te grijpen op vroeger, dus het gebruik van goede ingrediënten en juist minder E-nummers. Tot slot is light op het gebied van innovatie helemaal niet belangrijk meer.
Bron: Voedingsmiddelentechnologie, via RetailActueel.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

