De kans is groot dat restaurants in de nabije toekomst fysieke like-buttons van Facebook hebben.
Dat zeggen althans de mensen van SowiSocial tegen Dutch Cowboys. De fysieke button is al gerealiseerd bij Stadsschouwburg Amsterdam. Bij binnenkomst krijgt elke bezoeker een sleutelhanger waarin een rfid-chip is verwerkt die gekoppeld is aan zijn Facebook-account.
Liken
Daarnaast zijn er in de schouwburg verschillende SowiSocial-punten geplaatst. Bij elk punt leest de bezoeker wat hij precies kan liken en welke informatie er op zijn Facebook-pagina komt te staan.
Door met de sleutelhanger langs dit speciale punt te gaan zien zijn Facebook-vrienden wat hij zojuist heeft beleefd, inclusief beeld en een link naar meer informatie. De sleutelhanger wordt na afloop ingeleverd en gereset.
Restaurants
Bedenker is het bedrijf SowiSocial. "Het grootste deel van de posts op Facebook gaan over ervaringen in het fysieke leven", aldus een woordvoerder. "Logisch dus om ze ook in dat leven te liken."
De mensen achter SowiSocial voorspellen dat er in de nabije toekomst veel meer plekken geschikt zijn voor deze toepassing, zoals restaurants, bioscopen, festivals en musea.
Bron: Dutch Cowboys.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

