Google gaat restaurantgasten automatisch de menukaart en favoriete gerechten van vrienden voorschotelen.
Dat schrijft Bright.nl. De zoekmachinegigant wil dit mogelijk gaan maken door informatie aan gebruikers te serveren zonder dat ze iets hebben gezocht, maar op basis van hun websurf- of locatieprofiel.
Google noemt de methode 'contextual discovery'. "De gedachte is dat we informatie naar mensen toe willen pushen', aldus Google-manager Marissa Mayer, hoofd consumentenproducten.
Restaurants
Volgens haar is dat vooral interessant op mobiele apparaten omdat de locatie een belangrijke context kan leveren. Als iemand dus in een restaurant is kan Google dat op basis van de locatie van diens mobieltje bepalen en hem automatisch een bericht met link naar de menukaart voorschotelen, eventueel met daarbij vermeld wat zijn vrienden lekker vinden.
De nieuwe functies zijn nog niet klaar, maar Google is al gestart met experimenteren. Ze verwacht dat gebruikers er volgend jaar gebruik van kunnen gaan maken.
Bron: Bright.nl.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

