Innovatie

Groots Heinz-onderzoekscentrum in Nijmegen

Heinz bouwt in Nijmegen een nieuw Europees onderzoekscentrum. Daar zal worden gebrainstormd met chefs en f&b-managers.

Het Amerikaanse voedingsmiddelenbedrijf wil zo de onderzoeksactiviteiten in Europa bundelen in 1 centrum. Dit moet leiden tot snellere innovaties en nieuwe producten.

Betrekken
"We gaan onze partners nog directer betrekken bij onze productontwikkeling", stelt Maurits Priem, directeur Foodservice voor Heinz in Nederland. "Het onderzoekscentrum is zodanig ontworpen dat we samen met chefs, horecaondernemers en cateringmanagers kunnen brainstormen over nieuwe concepten, formules en toepassingen."

"Dit doen we al, maar juist het feit dat onze oer-Hollandse merken zoals Honig Professional nu gaan profiteren van de internationale kennis die we in huis hebben, maakt dit nieuwe centrum voor ons uniek. Alle wereldwijde voordelen gaan we benutten op lokaal niveau."

Onderzoeken
Het onderzoekscentrum in Nijmegen wordt de grootste van Heinz buiten de VS. Priem: "Meer dan 100 specialisten gaan hier werken aan gezondere producten, aantrekkelijkere verpakkingen, gebruiksgemak en nieuwe toepassingen in verschillende formules."

"We gaan ook veel onderzoek doen, niet alleen naar voeding, maar ook naar ontwikkelingen in horeca en catering. Die onderzoeken moeten er toe leiden dat we samen met onze partners een strategie kunnen uitstippelen om onze klanten nog beter te kunnen bedienen."

Transparantie

Transparantie is het sleutelwoord voor Priem. "Onze oprichter Henri John Heinz was de eerste die zijn product ketchup in een glazen fles stopte, zodat iedereen kon zien wat er in zit. Zo is het ook met ons nieuwe centrum: een transparant gebouw en een transparante samenwerking met onze partners."
 

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.