Het horecaconcept Arts & Food Café in Amsterdam van Beautiful People heeft de Heinz Horeca Support gewonnen.
Dit werd gisteren bekendgemaakt tijdens het horecafeest, volgend op de Horecava, in de Westergasfabriek in Amsterdam. Het Arts & Food Café won maatwerkadvies over de bedrijfsvoering ter waarde van tienduizend euro.
De winnaar kan het budget naar eigen inzicht besteden aan advies en realisatie van plannen voor en achter de schermen.
Andere prijzen
De twee tweede prijzen, quickscans van het horecaconcept ter waarde van vijftienhonderd euro, gingen naar cateringconcept Hayke Kookt uit Amsterdam en restaurant The Steak Club in Scheveningen.
De quickscans leveren een rapportage op met tips en advies over bijvoorbeeld de inrichting, de presentatie en het personeel.
De wedstrijd
De wedstrijd is een initiatief van Heinz Foodservice in het kader van het honderdveertigjarig bestaan van het bedrijf. Om mee te dingen naar de prijzen, konden horecaondernemers een korte impressie inzenden van hun geesteskind.
Kanshebbers waren een originele formule, concept of recept dat de basis is van een bestaand bedrijf of toekomstige onderneming.
Arts & Food Café
Het Arts & Food café won omdat het volgens de organisatie zich onderscheidt door op een unieke manier people, planet en profit hand in hand te laten gaan. Bij de horecazaak hebben mensen met een lichte verstandelijke beperking een leerwerkplek onder professionele begeleiding.
De jury looft het streven om deze werknemers serieus te nemen op een manier die uitgaat van hun persoonlijke kwaliteiten. Daarnaast omdat het bedrijf aan de 'planet' denkt: de producten zijn duurzaam en hebben onafhankelijke certificaten.
Directeur Robert Wolff van Beautiful People die prijs in ontvangst nam, illustreerde de kern van zijn concept met een citaat van één van zijn werknemers: 'Wij spelen geen restaurantje, wij zijn een restaurant'.
Runner-ups
Hayke Kookt is een exclusief cateringconcept. Ondernemer Hayke Rijneveld richt zich helemaal op bijzondere gebeurtenissen, die ze luister bijzet met haar kookkunsten. Haar unieke persoonlijkheid is volgens de jury het geheim achter haar succes.
Rijneveld: "Ik kom binnen als een vreemde en ga altijd weg met een zoen". Dit koppelt ze volgens de jury aan culinair vakmanschap, aan honderd procent beleving aan tafel en aandacht voor details.
The Steak Club
The Steak Club in Scheveningen rekent volgens Heinz Horeca Support op een heel eigen wijze af met het oubollige imago van dit genre restaurants. Opvallend is volgens de jury dat het vlees voor alle gasten zichtbaar hangt te rijpen in glazen kasten en dat obers met passie uitleg geven bij de diverse vleessoorten- en smaken van topkwaliteit.
"Not your daddy's steakhouse", aldus eigenaar Peter de Ruyter, dat de jury beaamt.
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Horeca Entree zit ook op Twitter.

