Innovatie

'Hotellerie moet veranderingen doorvoeren'

De hotellerie moet op drie verschillende gebieden fundamentele veranderingen doorvoeren.

Dat stelt technologieprovider Amadeus in 'Invent the future: the new normal for hotels in 2010 and beyond'. Door de mondiale recessie zijn de reizigersaantallen afgenomen, vooral in het zakelijke segment.

Aanbieders hebben kamerprijzen gedumpt, waardoor de operationele marges flinterdun werden.

Gastervaring
Amadeus wijst daarom drie gebieden aan waarin verbeteringen moeten plaatsvinden. Ten eerste moet de gastervaring worden geoptimaliseerd, bijvoorbeeld via technologische innovaties in het pre-bookingproces.

Mondialisering
Ten tweede moeten hotels inspelen op de mondialisering. Hotels zijn erg westers georiënteerd, maar gasten uit andere culturen vereisen een andere dienstverlening.

Ten derde moeten ketens investeren in hun merkwaarde.

Bron: Zakenreis, via RetailActueel.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.