Innovatie

Hotello's goed aanwezig op sociale media

Het gebruik van sociale media blijkt voor de meeste hotelprofessionals geen moeilijke opgave.

Bijna alle hotello's hebben een LinkedIn-account en meer dan de helft zit meer dan vijf uur per week te twitteren en op Facebook. Dat bleek uit het Foodstep-onderzoek dat woensdag 12 januari is gepresenteerd op HotelloTOP Year Event op de Horecava.

Filmpje met meer resultaten van het onderzoek naar sociale media.

Twitter
Sprekers zoals Martijn Aslander en Paul Blok moesten de deelnemers inspireren tot het meer gebruiken van sociale media, maar al snel bleek aan het Twitter-gedrag in de zaal dat de aanwezige hotello’s de diverse netwerkmogelijkheden al actief gebruiken.

Thema
Het jaarlijkse congres van HotelloTOP is het grootste netwerkevenement voor afgestudeerden van de (inter-)nationale hoge hotelscholen. Dit jaar stond het congres in het teken van sociale media, hetzelfde als het thema van de Horecava.

Het evenement werd door meer dan duizend mensen bezocht.

Hotello
Op het congres werd Mike Coumans overigens verkozen tot Hotello of The Year 2011. Met zijn bedrijf Sendsteps ondersteunt hij bedrijven en events met innoverende communicatietechnieken.

Op de afbeelding een aantal bezoekers van het HotelloTOP Year Event. Fotografie: Dezaakinbeeld.com.

---
Twitter-account
Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.
Facebook-account
Horeca Entree.