Steeds meer hotels en resorts zien e-readers en iPads als het perfecte extraatje dat ze hun gasten kunnen bieden.
Dat meldt eReaders. Vorige week kondigde Fairmont Hotels and Resorts aan dat gasten gedurende hun verblijf een e-reader van Kobo tot hun beschikking krijgen, voorgeladen met een aantal titels.
Het aanbod geldt alleen voor gasten die in de zogenaamde Gold-kamers verblijven.
Perfect
Volgens de CEO van Kobo zijn hotelgasten de perfecte doelgroep voor e-readers. "Reizigers willen geen zware boeken in hun bagage en vakanties vormen de perfecte tijd om uit te rusten en bij te lezen."
De medewerkers van de hotels worden ingelicht over de mogelijkheden van de e-reader en kunnen ook titels aanbevelen aan gasten.
Andere hotels
Andere hotels zien eveneens de voordelen van e-readers. Het Epic Hotel te Miami bijvoorbeeld is één van de vele hotels waar gasten een Sony Reader kunnen krijgen.
Ook deze zit voorgeladen met een aantal e-books.
iPads
Niet alleen e-readers zijn gewild als extra dienst, ook iPads scoren hoge ogen. Het Forty 1 North te Newport heeft iPads voor de gasten, zo ook het Berkeley Hotel te Londen.
Bij de iPad gaat het echter om meer dan alleen e-books lezen. De hotels bieden ook apps voor het lezen van bijvoorbeeld de dagelijkse ochtendkrant en het opzoeken van toeristische informatie.
Niet nieuw
Volgens de bekende boekhistoricus Robert Darnton is het geen nieuw verschijnsel. "Iemand in een luxe suite, met een Kindle, kan het equivalent zijn van een negentiende-eeuwse reiziger die in een leesclub stopt om een van de nieuwste romans te lenen. Dat waren meest rijke mensen."
Bron: eReaders.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

