Innovatie

Internationale prijs voor de Whopper Bar

Burger King heeft de 2009 Retail Store of the Year Award ontvangen voor de premium-restaurantervaring die gasten kunnen ervaren in de Whopper Bar.

Dat meldt de Nationale Franchise Gids. De Whopper Bar is gekozen uit een veelheid aan inzendingen van overal ter wereld in het casual-diningsegment. De wedstrijd is een initiatief van Chain Store Age en werd dit jaar voor de 28e keer gehouden.

Jurering
"Winnaars worden geselecteerd op basis van de manier waarop zij voldoen aan de verwachtingen en doelen die het merk uitdraagt. Maar ook op basis van het ontwerp en de innovativiteit", aldus Marianne Wilson, hoofdredacteur van Chain Store Age.

"De juryleden waren onder de indruk van hoe het ontwerp van de Whopper Bar de positionering van het Burger King-merk reflecteert én de aantrekkingskracht ervan op de doelgroep."

Vereerd
"We zijn vereerd om zo'n prestigieuze prijs te krijgen", zegt Jonathan Muhtar, vicepresident productmarketing. "De Whopper Bar is ontworpen om de kracht van het Burger King-merk te versterken door een memorabele restaurantervaring te creëren vanaf het moment dat een gast door onze deuren komt. Het eigentijdse ontwerp en het nieuwe logo onderstrepen onze typische grill en sluiten naadloos aan bij onze visie voor het unieke menu van dit restaurant."

Nederland
Momenteel staat er in Europa alleen in München een Whopper Bar; naar een locatie in Nederland wordt gezocht. Hierbij wordt specifiek gedacht aan A1-locaties zoals het Damrak in Amsterdam, aldus de Franchise Gids.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.