BarBird is een nieuwe iPhone-applicatie die Twitter-updates toont van bijna tienduizend horecazaken in vijftig steden wereldwijd.
Dat meldt de iPhoneclub. De app toont een Google Maps-kaartje van de omgeving, met daarbij de updates van de lokale horeca. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld filteren op updates die over die avond gaan, kortingen, liveoptredens, plaatsen waar geen entreegeld wordt gevraagd of details over happy hours.
In contact
De app is ook interessant voor lokale bedrijven, die zo op een makkelijke manier in contact kunnen komen met gasten. Door kortingen te publiceren maken ze het voor het publiek aantrekkelijker om naar die bepaalde bar te gaan.
Nu zit nog niet elke bar en elk restaurant op Twitter, maar wie er wel gebruik van wil maken kan nu alvast een voorsprong opbouwen.
Verenigde Staten
Het accent ligt momenteel nog erg op de Verenigde Staten: in de app zijn op dit moment 44 Amerikaanse steden en zes wereldwijde steden (Vancouver en Toronto in Canada, London in Groot-Brittannië en Sydney, Melbourne en Brisbane in Australië) vertegenwoordigd. Europa doet dus nóg niet mee.
Twitter-lists
De ontwikkelaar was in staat om snel een enorme database op te bouwen van tienduizend uitgaansgeledenheden door gegevens van Twitter te gebruiken, bijvoorbeeld Twitter-lists die gebruikers hadden aangemaakt voor eigen gebruik.
Eigenaren van een horecagelegenheid krijgen toegang tot statistieken. BarBird verdient geld met advertenties.
Bron: iPhoneclub.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

