Met de Fairtrade@Work-campagne roept Stichting Max Havelaar bedrijfscateraars op om te kiezen voor Fairtrade-voedingsmiddelen.
"In de bedrijfscatering liggen nog veel kansen voor Fairtrade-producten", aldus Peter d'Angremond, directeur Stichting Max Havelaar. "De Nederlander drinkt op jaarbasis gemiddeld honderdvijftig liter koffie en honderddertien liter thee."
"Dat zijn gemiddeld vijf koppen per dag die grotendeels op het werk worden geconsumeerd. Werknemers in Nederland kunnen tijdens het nuttigen van een kop koffie en de lunch het verschil maken voor veel boeren in ontwikkelingslanden."
Award
Bedrijven die op dinsdag 26 oktober een originele Fairtrade-activiteit zoals een koffiebreak of lunch houden, maken kans op een Fairtrade@Work-award. Een jury zal de activiteiten beoordelen op originaliteit, het aantal Fairtrade-producten dat wordt gebruikt bij de actie, het aantal mensen dat meedoet, de structurele opname van Fairtrade-producten in het assortiment en de ondersteuning van de actie met promotiematerialen.
Het bedrijf dat de award wint krijgt landelijke persaandacht. Aanmelden kan tot en met vrijdag 15 oktober.
Internationaal
In België, Groot-Brittannië en Oostenrijk is de Fairtrade@Work-campagne al een succes. Met de start van de campagne in Nederland hoopt Max Havelaar dat ook het Nederlandse bedrijfsleven Fairtrade-producten omarmt en structureel opneemt in de bedrijfscatering.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

