De menukaart bij het Amsterdamse restaurant Fifteen bestaat vanaf donderdag 12 mei uit een tijdschrift.
Dat schrijft Zestz. Het blad heet LSD. Dat staat voor lekker, sociaal, duurzaam. LSD is bedoeld voor gasten, relaties en vrienden van Fifteen, vertelt Sarah Moorman, bij restaurant Fifteen Amsterdam verantwoordelijk voor de marketing en sales.
"Het magazine komt 10 keer per jaar uit. Het geraamte bestaat uit het menu. Vanuit het menu snijden we op een journalistieke, open en inspirerende manier onderwerpen aan."
Jongeren
Bij Fifteen Amsterdam leren minder kansrijke jongeren het horecavak. "De Amsterdamse Fifteen-jongeren en hun opleiding hebben dan ook een plek in het nieuwe blad gekregen." Andere onderwerpen zijn (bewust) eten en duurzaam ondernemen en leven.
Inhoud
In het 20 pagina’s tellende eerste nummer komt onder andere leerling Roy aan het woord. "Eten is niet alleen wat je buik vult, maar ook wat vrij rondloopt", zegt hij.
Verder dus het menu, korte nieuwsberichtjes, een interview met een wijnverkoper over duurzame wijnen, een column van ex-politica Mei Li Vos, een recept voor courgettebloemen met mozzarella en een kort verhaal van Michiel Klein Nulent.
Bron: Zestz.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

