Innovatie

Nederlander bereid tot duurzamere vakantie

Zo’n 64 procent van de Nederlanders is - in meer of mindere mate - bereid zijn gedrag te veranderen zodat zijn vakantie duurzamer wordt.

Deze mensen zouden dit dan doen door met zorg met de natuur om te gaan, afval te scheiden op de vakantiebestemming en het met rust laten/niet kopen van souvenirs van (beschermde) plant- en diersoorten.

Dit blijkt uit het onderzoek 'Duurzaamheid en vakanties' van NBTC-NIPO Research.

Weinig inspanning

Nederlanders blijken voor meer duurzame vakanties dus vooral op zoek te zijn naar oplossingen waar ze zelf niet te veel voor hoeven te laten. Ad Schalekamp, directeur NBTC-NIPO Research: "Het zijn vooral aanpassingen die weinig inspanningen van de mensen zelf vragen maar die tegelijkertijd wel bijdragen aan een verhoging van het vakantiegenot. De vakantiebeleving mag niet aangetast worden en is net als de vakantie heilig. Ook mag een duurzame vakantie niet veel meer gaan kosten."

Uit het onderzoek blijkt tevens dat Nederlanders best bereid zijn minder luxe te accepteren op hun vakantie in ruil voor meer duurzaamheid.

---
Horeca Entree heeft een nieuwe Twitter-account
.
Nieuwsbrief
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.