De vijf hoge hotelscholen van Nederland, KHN en het bedrijfschap Horeca en Catering gaan intensiever samenwerken.
Dat hebben de drie partijen besloten tijdens de conferentie EuroCHRIE 2010. Daar maakten ze afspraken over het onderling informeren en delen van kennis die in de huidige en toekomstige onderzoeksprogramma's aan bod komen.
Met de nieuwe visie op het delen van kennis tussen de hotelscholen en bedrijfsleven moet een unieke samenwerking ontstaan die leidt tot meer afstemming en synergie.
Kennis
De Hotelschool Den Haag, Hoge Hotelschool Maastricht, NHTV, Saxion en Stenden zijn zeer te spreken over de voorgenomen aanpak. Het bedrijfschap Horeca en Catering deelt beschikbare data en kennis over de markt met de hotelscholen.
Schakel
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is als vertegenwoordiger van twintigduizend professionele horecaondernemers een belangrijke schakel van de 'markt'. Die schakel is belangrijk omdat onderzoeksprogramma's moeten matchen met de vraag van de markt.
KHN is blij dat de hogescholen deze stap samen zetten en verwacht dat de afstemming tussen de denkkracht van onderwijsinstellingen en studenten en de vragen bij ondernemers synergie en efficiencyvoordelen zal opleveren.
Wie is wie
Steeds vaker initiëren de kenniscentra van de hoge hotelscholen onderzoeksprogramma's. Het is belangrijk dat zij weten wie binnen dit netwerk waarnaar onderzoek doet. Besloten is dat de vijf scholen een 'wie is wie' aan gaan leggen én een 'wie doet wat' met betrekking tot de onderzoeksprogramma's.
In maart 2011 zullen ze de overzichten klaar hebben en zullen partijen elkaar interactief informeren overlopende en toekomstige onderzoeksprogramma's.
Versterken
"Te lang is gekeken naar wat ons verdeelt. We kijken nu naar wat ons verbindt en hoe we elkaar kunnen versterken", aldus de betrokkenen. Kennis wordt immers alleen maar meer als je het met elkaar deelt!
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

