Innovatie

Nieuw Twitterconcept wijnbar en restaurant

Xanders Bazaar Wijnbar en Keuken in Zwolle heeft een speciaal Twitterconcept bedacht om meer gasten naar zijn zaak te trekken.

(Background photo: Elvinstar, iStockphoto)

Het concept Twiner staat voor Twitter, diner en wine. Het is de bedoeling dat elke twee weken maximaal dertien willekeurige twitteraars elkaar ontmoeten bij Xanders Bazaar.

Voordelen

"Het is leuk (ontmoet de mens achter de twitteraar), het is handig (netwerk van kennis en informatie), makkelijk (reserveren via Twitter) en snel verkoopbaar (Twiner neemt zijn vlucht via Twitter)", aldus een woordvoerder van de horecazaak.

De vernieuwing is direct gericht op de gast en is bedoeld om het gastenbereik te vergroten. Dat moet uiteindelijk aan een verbetering van de bedrijfsresultaat bijdragen.

Data

Twiner 2010 is op woensdagen, te weten: 6 oktober, 20 oktober, 3 november, 17 november en 1 december, 15 december en 29 december. De prijs van een driegangenmenu tijdens Twinter is 24,50 euro (exclusief wijn).
 
Xanders Bazaar

Xanders Bazaar is een mediterraans restaurant en wijnbar. Zij serveert gerechten uit verschillende landen rondom de Middellandse Zee. De wijnbar bevat meer dan honderdtwintig wijnen.

Op de kaart staan vijftien gerechten die qua hoeveelheid vergelijkbaar zijn met een gemiddeld voorgerecht. Daarnaast is er keuze uit vijf nagerechten.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.