Innovatie

Nieuwe lastminute-hotelbon op de markt

Een nieuwe hotelbon biedt lastminute-prijzen zonder al te veel verplichtingen. Hij is in vier varianten op de markt gebracht.

De zogeheten lastminute-hotelbon is bedacht door José Schippers, zelf ook werkzaam in de hotelbranche. Zij ergerde zich aan de geringe transparantie van de hotelbonnen die al langer bestaan.

"De één is duurder dan wat je meestal zelf kunt regelen, de ander is zogenaamd gratis maar verplicht je tot gebruik van het restaurant tegen de daar geldende prijzen", aldus Schippers.

Voorwaarde
De lastminute-hotelbon is volgens haar helder en duidelijk, heeft een lage prijs en heeft als enige voorwaarde dat pas vanaf drie dagen vooruit bij het hotel geboekt kan worden.

Is dat hotel toevallig volgeboekt dan biedt de website meer dan dertig andere hotels in Nederland en Vlaanderen. De bon blijft een jaar lang geldig.

Variaties
De lastminute-hotelbon is er in vier variaties. De goedkoopste is die van 59 euro, goed voor één overnachting van twee personen inclusief ontbijt. Verder is er een arrangement voor twee overnachtingen inclusief ontbijt, eentje voor één overnachting inclusief ontbijt plus diner en ten slotte een voor twee overnachtingen inclusief ontbijt en diner.

Elke bon is steeds geldig voor twee personen. "Het idee blijkt aan te slaan; ik ben nu pas een paar maanden bezig maar het begint al aardig te lopen."

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.