Innovatie

Ontbijtboek voor f&b-managers horeca

Voor food- & beveragemanagers in de horeca is een boek op de markt gebracht genaamd 'Het Ontbijtboek – Inspiratie voor de foodservicemarkt'.

Het boek is samengesteld door broodversierder De Ruijter ter gelegenheid van het 150-jarig jubileum van het bedrijf en in samenwerking met trendbureau Shoot My Food uit Wageningen.

De inhoud
Het 76 pagina’s tellende boek vertelt in beelden over de trends: met foto’s en korte teksten worden klassiekers, toonaangevende buffetten in binnen- en buitenland en tal van opmerkelijke ontbijten gepresenteerd.

Van het goedkoopste ontbijt van 1 euro tot het duurste ter wereld van 2.095 euro. Ook worden de nieuwe ontwikkelingen belicht door enkele interviews met markante f&b-managers.

Meer aandacht

Het ontbijt verdient volgens de samenstellers meer aandacht omdat veel culinaire ontwikkelingen en innovaties aan het hotelontbijt voorbijgaan. Dit terwijl het ontbijt een belangrijk deel van de f&b-omzet van een hotel vormt; meer dan negentig procent van de hotelgasten maakt er gebruik van.

Vernieuwing
De opstelling van het ontbijtbuffet zal meer aan de emotie en verleiding moeten appelleren in plaats van aan de functionele inrichting die nu gangbaar is, aldus de samensteller.

In de luxe hotels zal frontcooking een belangrijkere rol gaan spelen met een à-la-carte-ontbijt als onderscheidende factor. Daarnaast wordt in het boek de opkomst gesignaleerd van het signature-breakfast van beroemde chefs.


Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Horeca Entree zit ook op
Twitter.