Restaurantketen McDonald's gaat misschien een partnerschap met Facebook aan, dat wellicht Foursquare gaat overnemen.
Dat meldt Nu.nl. Facebook bevestigt in een korte verklaring dat het al enige tijd aan een locatiedienst werkt, maar kan nog niets zeggen over de lanceerdatum ervan.
Volgens Advertising Age zou onder andere McDonald's dan een partnerschap met Facebook willen aangaan: wie zichzelf 'incheckt' in een restaurant van het bedrijf, kan dan bijvoorbeeld een aanbieding ontvangen.
Foursquare
Foursquare is een steeds populairder wordende locatiedienst waarmee gebruikers kunnen inchecken, bijvoorbeeld in een restaurant of café. Horecaondernemers kunnen hierop inspelen door bijvoorbeeld 'mayers' (mensen die het meest bij ze inchecken) korting te geven.
Ook werd onlangs Feest.je geïntroduceerd, de Nederlandse variant van Foursquare. Eerder al ontwikkelde Facebook een speciale knop waarmee gebruikers restaurants kunnen beoordelen.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

