Pomms' wil een nieuwe horecaketen worden die ambachtelijke snacks volgens grootmoeders recept maakt en dier- en milieuvriendelijk onderneemt.
Het bedrijf van Ruud Boeve en Niels Tijthoff wil daarmee inspelen op de groeiende vraag naar verantwoorde voeding. De twee ondernemers denken dan ook dat de traditionele snackbar klaar is voor een nieuw hoofdstuk.
Tijdsgeest
Tijthoff: "De consument van nu wordt bewuster en stelt steeds hogere eisen aan kwaliteit en herkomst van voeding. Ook snacks zullen er aan moeten geloven. Pomms’ staat voor kwaliteit en verantwoord ondernemen maar wel met een trendy, eigenwijze uitstraling. Snacken bij Pomms’ past helemaal in de tijdsgeest van nu."
Oer-Hollands
Ook bij Pomms’ vormen friet, kroketten, frikandellen en hamburgers de basis van het assortiment. Boeve: "Wij zijn geen luxe snackbar met chique smaken en aparte combinaties, integendeel. Wij maken oer-Hollandse snacks maar dan wel met natuurlijke ingrediënten, dus zonder kunstmatige toevoegingen en vage e-nummers."
Biologisch
Pomms’ friet wordt gemaakt van biologische aardappelen, die de ondernemers zelf schillen en snijden. Het honderd procent biologisch rundvlees voor de kroketten en hamburgers komt van de Aberdeen Angus-koeien die vrij rondlopen in een Brabants natuurgebied.
Alle snacks worden bij Pomms’ volgens eigen receptuur bereid. Elk product beschikt over een ingrediëntenwijzer zodat de gast exact weet wat erin zit en waar de ingrediënten vandaan komen.
Gezond verstand
"Maar Pomms’ staat voor meer dan lekker eten", aldus Boeve. "We bieden iedereen een gezonder alternatief. Gezond betekent bij Pomms’ niet alleen minder vet, meer vezels of vers fruit. Gezond staat ook voor gezond verstand."
Beide ondernemers zien het dan ook als een grote uitdaging om de snackbar gezonder en duurzamer te maken. Naast het gebruik van plantaardige oliën en verantwoorde lokale ingrediënten, werkt Pomms’ met energiezuinige apparatuur en milieuvriendelijke verpakkingen.
Zonnepanelen worden in de nabije toekomst ingezet om duurzame energie op te wekken.
Mobiel
De snacks van Pomms’ zijn vooralsnog exclusief te koop bij de eigen snackunit op festivals en evenementen in Nederland. "Dat is een weloverwogen keuze", aldus Tijthoff.
"Op deze manier zijn we mobiel, dus flexibel en kunnen we Pomms’ introduceren aan een groot en divers publiek. Onze ambitie is uiteraard om door te groeien tot vaste verkooppunten."
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

