Innovatie

Pop-uprestaurant in metro met luxe gerechten

In Amerika creëerden ze een origineel pop-uprestaurant: een luxe zesgangendiner in 22 minuten geserveerd in de metro.

Dat schrijft Zestz. Het idee kwam van verschillende koks onder leiding van supperclub A Razor, A Shiny Knife. De gasten hadden via de mail instructies gekregen om de metro te nemen. De wagon waarin zij plaatsnamen veranderde in een illegaal restaurant dankzij de 'tafelbladen' die met touwen aan het plafond werden gehangen.

Assistenten versierden de tafels met takjes lavendel, deelden servetten en bestek uit. Een sommelier schonk water.

Gerecht
Bij elke stop van de metro stapte er een medewerker van het pop-uprestaurant naar binnen en serveerde een nieuw gerecht. Niet de meest simpele: kaviaar, foie gras, filet mignon en een piramide van chocolade panna cotta, voorzien van een laagje bladgoud.

Na afloop kregen de gasten hun 100 dollar terug. "We zagen het als een uitdaging", zegt Michael Cirino van A Razor, A Shiny Knife. Niet zo blij waren ze bij het vervoersbedrijf. Een woordvoerder: "De metro is er voor het vervoer, niet om er diners te houden".

Bron: Zestz.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.