Chipsmerk Burts gaat samenwerken met diverse Nederlandse en Britse sterrenchefs om tot nieuwe en verrassende recepten te komen.
Voor het komende jaar richt Burts zich in Nederland op drie belangrijke pijlers: product, merk en distributie. "Smaak en receptuur zijn bij chips van groot belang, de vraag naar vernieuwing wordt steeds groter", aldus een woordvoerder.
Burts heeft daarom in Nederland en Engeland samenwerkingen opgezet met sterrenchefs om tot nieuwe en verrassende recepten te komen.
Merk
Begin november lanceert Burts een promotie met Jamie Oliver. Burts-liefhebbers kunnen vanaf 1 oktober één van de driehonderd Jamie’s Flavour Shakers winnen bij aankoop van een zak Burts met paprika of zeezout.
Het volgende Nederlandse partnership is al maanden in voorbereiding. "In het voorjaar van 2011 hoopt Burts de eerste chips met Michelinster te kunnen presenteren."
Distributie
Het chipsmerk wil ook in premium out-of-homekanalen verkocht gaan worden. "In Groot-Brittannië de gewoonste zaak van de wereld, in Nederland nog vrij nieuw: chips in bars, delicatessenwinkels, sandwichsbars en koffiezaken."
Burts heeft daarom een out-of-homespecialist aangetrokken om dit onderdeel aan te pakken.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

