Innovatie

'Social travel is de reistrend van 2011'

Social travel, zoals het door toeristen achterlaten van producten voor de lokale bevolking, moet dé reistrend van 2011 worden.

Tropenzorg introduceert daarom de 4U-campagne om social travel te stimuleren. Directeur Arnoud Aalbersberg: "Steeds meer mensen zijn op zoek naar een stukje zingeving en willen op vakantie iets betekenen voor de lokale bevolking. 4U stimuleert hen hierin."

"Neem bijvoorbeeld een klamboe. Tijdens een verre reis onmisbaar, maar eenmaal thuis doe je er niets meer mee. En dat is zonde, want in veel landen is dit product schaars of te duur voor de lokale bevolking. Met 4U willen wij mensen hiervan bewust maken en stimuleren bijvoorbeeld hun klamboe achter te laten."

Stimulans
"Zo help je de lokale bevolking bij de bescherming tegen dodelijke infectieziektes, geef je je reis meer diepgang én creëer je ruimte in de koffer voor souvenirs. Daar stimuleer je dan ook nog eens de lokale economie mee."

4U Community
Als onderdeel van het 4U programma wordt een website gelanceerd: www.4U-from.me. Deelnemende reizigers kunnen toetreden tot de 4U Community en hier hun ervaringen delen door een blog te schrijven of een filmpje te maken.

Hiermee worden andere reizigers geënthousiasmeerd om ook deel te nemen aan het 4U-programma. In dit kader zullen ook sociale media zoals Facebook en Twitter worden ingezet.

De 4U-campagne en officiële website zullen gelanceerd worden tijdens de Vakantiebeurs van maandag 11 tot en met zaterdag 16 januari.
 

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.