Innovatie

Starwood Hotels vertroetelt Chinese reiziger

Hotelketen Starwood lanceert diverse faciliteiten specifiek voor het groeiende aantal Chinese reizigers.

Het programma heet Starwood Personalized Travel en bestaat uit de volgende zaken.
* Aanwezigheid van een Chinese specialist in het hotel.
* In de hotelkamer: theewaterkokers, slippers, kant-en-klare mie en toiletartikelen.
* Bij aankomst ontvangen Chinese gasten een pakket met informatie over de omgeving, vertaald in het Chinees.
* Restaurantmenu’s zijn ook beschikbaar in het Chinees en voorzien van bekende favorieten zoals congee, mie en rijst.
* Online vertaaldiensten op de hotelwebsite(s).

Vertroetelen
"Als Chinese reizigers massaal buiten hun grenzen gaan reizen, hebben ze, net als Westerse reizigers, de neiging om hotels te kiezen die ze van huis uit kennen", zegt Starwood-ceo Frits van Paarschen. 

"En omdat Starwood toonaangevend aanwezig is in China, zijn wij sterk in het voordeel. Net als onze hotels die in China van oudsher Amerikaanse en Europese reizigers vertroetelden met vertrouwde voorzieningen van thuis, bieden onze hotels wereldwijd nu dezelfde diensten aan voor de Chinese reiziger."

Startfase
Het programma wordt eerst gelanceerd in 19 Starwood-hotels in verschillende wereldsteden als Mexico City, New York en Parijs. Het plan is om het programma eind 2012 uit te rollen naar alle Starwood-hotels en -resorts wereldwijd.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.