Innovatie

Textaurant lost rijen bij restaurants op

Het in Amerika gelanceerde Textaurant zorgt ervoor dat restaurantgasten niet meer in de rij hoeven te wachten.

Dat schrijft Idealize. In de Verenigde Staten is het normaal dat er een rij staat bij restaurants. Het horecasysteem daar werkt met kelners die gasten een plek toewijzen, dat tot gevolg heeft dat er een rij ontstaat.

Sms
Textaurant meldt de gast via sms wanneer er een plekje vrij is. Hierdoor hoeft de gast niet meer fysiek in de rij te staan en kan hij thuis of in de omgeving afwachten.

In Nederland zijn ook restaurants bekend waar gasten moeten wachten, aldus Idealize. "Dus het kan ook hier frustratie wegnemen."

Wachttijd
De grote vraag is volgens Idealize wat de gast in de resterende wachttijd gaat doen. "Voor iemand die onderweg is en een leuk restaurantje heeft ontdekt, stelt het systeem mogelijk niet tevreden."

"Maar locals die de plek toch al kennen hebben via Textaurant het voordeel dat zij thuis op de bank kunnen wachten."

Twitter
Idealize ziet ten slotte nog meer potentie in Textaurant als deze ook op Twitter gaat opereren. "Het is net als de sms laagdrempelig, met het verschil dat je via Twitter ook nog eens promotie kan maken doordat alle followers van de gast kunnen zien waar hij of zij aan gaat schuiven."

"Maar ergens is de keuze voor sms ook wel logisch te noemen: als het twee uur duurt voordat je kan aanschuiven is dat geen promotie. Zeker niet als al je vrienden dat kunnen zien."

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.