Het komende jaar is er een aantal belangrijke ontwikkelingen op het gebied van franchising in de foodservicebranche.
Dat schrijft het FSIN naar aanleiding van onderzoek van de iFranchise Group, adviesbureau op het gebied van franchising in Chicago. Binnen franchising doet zich een grote toestroom van trendy foodserviceconcepten voor.
Enkele opmerkelijke voorbeelden zijn de opkomst van gastronomische hamburgerrestaurants, maar ook (de terugkeer van) de bevroren-yoghurtwinkels zoals Pinkberry, concepten met gezonde pizza’s (met verse en biologische ingrediënten) en etnische franchiseformules uit de Aziatische keuken.
Energiebesparing
Franchisegevers en -nemers zijn milieubewust en richten zich vaak op zonne-energie en (andere) energiebesparende maatregelen. Met het oog op het steeds ouder worden van de bevolking en de golf aan babyboomers heeft de iFranchise Group veel hoop voor formules die zich op senioren oriënteren en ruim aandacht besteden aan gezondheid en wellness.
Vooral franchiseformules die inspelen op nieuwe uitdagingen met (goedkopere) oplossingen zouden groeikansen hebben.
Bron: FSIN.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

