De hotel- én minibar worden komende jaren belangrijk. Vincent van Dijk presenteert nu een Minibar Top Tien.
Van Dijk: "Werd afgelopen jaren de minibar vaak door hoteliers leeggehaald, de komende jaren gaat de minibar juist weer een grote rol spelen in hotels. Interessant is ook de herinterpretatie van het fenomeen, zoals bij de honesty-bar, het full-serviceconcept en de kiosk."
Revival
"In navolging van andere wereldsteden, zijn nu in Amsterdam de eerste tekenen zichtbaar van een algehele revival van de hotelbar. Ook niet-hotelgasten ervaren meer en meer dat de hotelbar niet perse hoogdrempelig is maar juist een bijzondere plek kan zijn om uit te gaan."
Serviceniveau
"Niet alleen hoteliers herontdekken hun (mini)bar en alle varianten, ook drankmerken zien de nieuwe kracht ervan. Hotels zijn een prachtige marketingomgeving, vanwege het internationale karakter, de luxe en de (presentatie)mogelijkheden die het aanwezige serviceniveau biedt.”
Minibar Top Tien
Van Dijk lanceerde op de Horecava op dinsdag 11 januari dan ook zijn Minibar Top Tien. Hierin staan de tien merken die hij graag ziet in de hotel(mini)bar.
Dit zijn:
* Grey Goose - vodka.
* Canadian Red - premium cranberrysap.
* Bailly Lapierre - Crémant de Bourgogne.
* Ketel1 - jenever.
* iKi Beer - groenetheebier.
* 1Rouge - rode wijn.
* TAU - sparkling water.
* Bombay Sapphire - gin.
* Villa Sandi - Prosecco.
* Fukuju Awasaki - sparkling sake.
Amsterdam slaapt
Vincent van Dijk sliep in 2010 elke nacht in een ander Amsterdams hotel en schreef hierover op de website AmsterdamSlaapt.nl. Op dit moment woont hij in de hotels van citizenM.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

