Innovatie

Vier voorwaarden voor hervorming hotellerie

Gastwaardering, globalisering, merkwaarde en verscherpte marktbenadering zijn de belangrijkste voorwaarden voor de hervorming van de hotelindustrie.

Door veranderingen in de laatste tien jaar moeten hotels nu meer doen met minder om groei en onderscheidend vermogen te waarborgen.

Dit is één van de voornaamste conclusies uit het recente hotelbrancheonderzoek, opgezet door Amadeus en getiteld 'Invent the future, the new normal for hotels in 2010 and beyond'.

Het onderzoek geeft aan dat 2010 een cruciaal jaar is voor de hervorming van de hotelindustrie, als ze klaar wil zijn voor komende decennia.

Aandachtsgebieden
In het rapport worden vier belangrijkste aandachtsgebieden aangegeven, die doorslaggevend zijn voor de groei van hotels in de toekomst. Dit zijn: gastwaardering, globalisering, merkwaarde en verscherpte marktbenadering.

Volgens John Burns, verantwoordelijk voor het onderzoek, zal 2010 in ieder geval niet een terugkeer naar 'business as usual' laten zien. "Het is belangrijk dat hotels zich aanpassen aan de ontwikkelingen en trends van deze tijd en dat zij daarmee hun commerciële strategie wijzigen", aldus Burns.

Hervormingen

Het onderzoek geeft in detail aan hoe 2010 een jaar van hervorming kan zijn voor hotels, die zich bewust maken van veranderingen in de industrie en in de voorkeur van gasten. Het rapport laat zien hoe hoteliers het maximum kunnen halen uit globalisering en uit de groei van de industrie.

Daarnaast laat het onderzoek zien dat de verschuiving in eigendom van hotel en hotelketens van invloed is op de merkwaarde en op de poging deze te optimaliseren.

Technologie
Ten slotte concludeert het rapport dat de hotelindustrie haar technologie zodanig moet verfijnen dat zij direct de juiste en strategische beslissingen kan nemen, in plaats van afhankelijk te zijn van ondersteunende technische systemen.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.