SSP 'The food travel experts', met horecalocaties in meer dan 32 landen, introduceerde onlangs de Bee-Line servicebuttons in zijn zaken op Schiphol. Het is naar eigen zeggen de eerste horeca in Nederland die hiermee werkt.
De servicebuttons staan op de tafels. Als een gast erop drukt, wordt een signaal verstuurd naar een centrale display. Het signaal wordt vervolgens doorgestuurd naar een soort polshorloge dat de desbetreffende bedieningsmedewerker bij zich heeft én naar een computer waardoor operations manager Patrick Jansen direct zicht heeft op alle aanvragen en de afhandelingen ervan.
Haastige gasten
"Met het softwarepakket op de computer kan ik onder andere analyseren hoeveel service is aangevraagd en hoe vaak mijn personeel op tijd heeft gereageerd", aldus Jansen. Volgens hem zorgt het er dus ook voor dat haastige gasten snel bediend worden, ook als het personeel even niet in zicht is om geroepen te worden.
Ook optimaliseert het volgens Jansen de productiviteit: in sommige gevallen kan door de snelheid een extra drankje verkocht worden.
Totaalbeleving
Volgens Jansen zoekt de gemiddelde gast steeds meer naar een totaalbeleving en creëren de servicebuttons een wauw-effect. "Gasten vinden ze innovatief en handig. Het personeel krijgt er veel positieve feedback over."
Meer informatie.

