Leveranciers

Bijzondere noviteiten op Horeca Expo 2010

Over enkele weken is de Horeca Expo met noviteiten als zwevende schotels en bierprijzen die schommelen als op een beursvloer.

Horeca Expo is de grootste horecavakbeurs van België en is dit jaar van 21 tot en met donderdag 25 november. Het thema is 'Face the future'.

Borden
Op de beurs worden tal van noviteiten getoond zoals bijvoorbeeld zwevende borden boven de restauranttafel. Dit is gerealiseerd door twee krachtige magneten die in en boven de tafel onzichtbaar zijn ingewerkt.

Bierprijzen
Ook is er een bar waar boven de toog een elektronisch bord hangt met schommelende bierprijzen. Veelgevraagde dranken stijgen in prijs, weinig gevraagde zijn te krijgen voor een prikje.

Zo profiteert de gast van 'beurscrashes'en krijgt de exploitant een betere marge op veelgevraagde dranken.

Noviteiten

Andere noviteiten zijn onder meer horeca-airconditioning zonder tochtgevoel, staande tafels met een zelfbedieningstapkraan, nieuwe pitavormen, minifruitloempia’s, gevulde frites, lichtgewicht biervaten die geen aandrijfgas meer nodig hebben, antislipglaasjes die niet meer kunnen omvallen op een dienblad en koelladen die in de keuken aan twee zijden opengaan.

(Non-)food
In de hallen over food en non-food presenteren exposanten het beste uit het algemene aanbod voor restaurants, cafés en gemeenschapskeukens, zoals voeding en dranken, decoratie- en hygiëneartikelen, benodigdheden voor klein- en grootverbruik, informatica, beveiligingsmateriaal, amusementsartikelen en textiel.

Hotels

In twee hallen speciaal voor hotels krijgen hospitalityprofessionals te zien wat de exposanten in huis hebben voor de aankleding en inrichting van hun hotels of gastenkamers: van hotelsoftware en audio- en videosystemen naar alles voor bad- en slaapkamer tot wellness en sauna.

Keuken
In de hal die gaat over keukens zijn producten te zien als hightechfornuizen, de nieuwste afwasapparatuur, afvalverwerking, mobiele kookunits, koelinstallaties, enzovoort.

Chef’s place

In vipdorp Chef’s Place zijn demo’s en masterclasses van GaultMillau. Topleveranciers maken er chefs en restaurateurs warm voor hun nieuwste technieken en producten: truffels, schaaldieren, exclusieve wijnen, tools voor de moleculaire keuken, enzovoort.

Vanaf 2010 is het aanbod nog ruimer en heeft de plek een eigen vipingang. Ook is er voortaan ruimte voor een beperkt aantal ambachtelijke streekproducten. Op Horeca Expo vindt tevens de verkiezing Culinaire Persoonlijkheid van de Belgische Gastronomie plaats.

Trend Boulevard
Langs de Trend Boulevard wandelt de bezoeker door de toekomst van de Belgische horeca. Op Trend Boulevard viert creativiteit en innovatie hoogtij, met onder andere de Baanbrekers, Innovatieawards, vernieuwende ingrediënten, apparaten, franchiseconcepten en ideeën voor de sector.

Nightlife

Eén hal richt zich volledig op het uitgaansleven. Alles wat hip is en zich op het nightlifecircuit richt, krijgt hier een stek: energydrinks, alcoholpops, installaties voor licht- en geluidseffecten, dj-booths, enzovoort.

Jonge gast-designers laten hun creativiteit los op club- en barinterieurs. Voor showcases en andere animatie is er een aparte demoruimte.

Café World

Op de Beer Market van Café World tonen diverse Belgische brouwers hun meest uitgelezen bieren. Verder schenkt Café World ook aandacht tapinstallaties, cafémeubilair, koffie-apparaten, enzovoort.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.