Leveranciers

Fastservice Opleidingscentrum wint award

Het Fastservice Opleidingscentrum heeft de Classique Out-of-Home Shops-award 2007-2010 gewonnen.

De Classique-award is een vakprijs die gewicht toekent aan producten en diensten die een aantal jaren terug op de markt zijn gebracht. In 2007 waren dat er ruim vierhonderd. Criteria waarop onder andere wordt beoordeeld zijn omzet, rendement en ondersteuning.

De best beoordeelde producten en diensten krijgen de vakprijs De Classique toegekend.

Organisatie

Het Fastservice Opleidingscentrum kreeg de award omdat het voor het schooljaar 2006-2007 besloot de mbo-opleidingen op een andere manier te organiseren. "De reden hiervoor was dat de samenwerking tussen de toenmalige betrokken partijen niet optimaal was", zegt Frans van Rooij, directeur van het Projectbureau Beroepsonderwijs Bedrijfsleven, het bedrijf achter de fastserviceopleidingen.

"De betrokken onderwijsinstellingen, de ROC’s, hadden allemaal hun eigen zienswijze hoe de opleidingen ingericht moesten worden, waardoor er landelijk geen sprake was van een uniforme wijze van lesgeven, overbrengen van de lesstof en het motiveren van de deelnemers."

Centraal
De sector Fastservice van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft toen besloten om de mbo-opleidingen centraal te organiseren en te laten uitvoeren door één onderwijspartij en de organisatie ervan in handen te geven van het Projectbureau Beroepsonderwijs Bedrijfsleven.

SVO
SVO is in 2006 de onderwijspartner geworden en verzorgt nu op zestien locaties de mbo-opleidingen voor de sector. "Hierdoor is het nu voor iedere medewerker uit de sector mogelijk om op relatief korte afstand een fastserviceopleiding te volgen."

Door de opleidingen kunnen ondernemers in de fastservicesector medewerkers aantrekken die anders minder snel in de sector zouden zijn gaan werken of medewerkers behouden, omdat ze nu een carrièreperspectief aangeboden krijgen en niet alleen een (bij)baantje.

Bevestiging
"Naast het sterk groeiend aantal deelnemers die bewust kiezenvoor de fastserviceopleidingen, zien wij het winnen van De Classique als een bevestiging dat een aantal jaren geleden de juiste keuzes zijn gemaakt en hoe we vervolgens de mbo-opleidingen georganiseerd hebben."

"Deze prijs is ook een stimulans om de opleidingen onder de aandacht te brengen bij nog meer typen fastservicebedrijven. De sector fastservice is veel breder dan menigeen momenteel denkt. Door de opleidingen te blijven ontwikkelen kunnen we aan de vraag uit die brede bedrijfstak blijven voldoen."

Afbeelding

Op de afbeelding Frans van Rooij (l) en Jos van Alphen, KHN-sectorvoorzitter Fastservice .
 

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.