Veertien teams van Europese hotelmanagementopleidingen strijden dinsdag 11 januari om de Mise en Place Cup 2011.
De wedstrijd die in 2009 door HotelloTOP in het leven is geroepen heeft dit jaar als thema 'social media: toy or tool?'. In totaal doen er 54 hotelmanagementstudenten aan mee, afkomstig van veertien hogescholen en universiteiten uit zeven Europese landen.
De teams gaan de uitdaging aan om een vernieuwend hospitalityconcept te ontwikkelen. Daarnaast is deelname aan de wedstrijd bedoeld om de studenten hun horizon te laten verbreden en een netwerk op te bouwen in de hotelwereld.
Opdrachten
De wedstrijd bestaat uit een drietal opdrachten. De resultaten van de eerste opdracht, het maken van een introductiefilmpje waarin de deelnemende teams zich voorstellen, staan op Youtube gepubliceerd.
De tweede opdracht is onder de teams verspreid. Verwacht wordt dat de deelnemers kort en bondig essay schrijven over het thema.
Finale
Ten slotte komen de teams op dinsdag 11 januari in het Saxion-gebouw in Apeldoorn bijeen voor de finale. Het ochtendprogramma bestaat uit de korte presentaties van de deelnemende teams. Daarna ontvangen de teams feedback op de tweede opdracht en een vervolgopdracht, een verdieping op het onderwerp.
De teams krijgen precies vier uur de tijd om een presentatie voor te bereiden. 's Middags worden de resultaten gepresenteerd in de raadszaal van het gemeentehuis in Apeldoorn.
De winnaar wordt woensdag 12 januari bekendgemaakt tijdens het Year Event van de HotelloTOP op de Horecava.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

