In het Amsterdamse Palazzo is vandaag het nieuwe reserveringssysteem Seatme.nl van restaurantgids DiningCity.com gelanceerd.
Seatme.nl zoekt, met ingeving van het aantal personen en de gewenste datum en tijd, alle beschikbare tafels in een restaurant naar keuze. Is een reservering op het gekozen moment niet mogelijk, dan worden alternatieve tijdstippen aangeboden.
Bevestiging
Daarnaast kunnen de restaurants worden geselecteerd op keuken, prijsklasse en locatie. Een reservering wordt direct geplaatst en de gast ontvangt via e-mail en sms meteen een bevestiging en aanvullende informatie, zoals een routebeschrijving en menukaart. Reserveringen worden tevens automatisch vermeld op de persoonlijke pagina, waar favoriete restaurants en spaarpunten beheerd kunnen worden.
Het nieuwe, digitale reserveersysteem is binnenkort ook via de mobiele telefoon bereikbaar. Bovendien spaart de gast via zijn reserveringen met Seatme.nl voor gratis dinercheques.
Aanpak no-shows
"Zowel in de entertainment- als in de restaurantsector zijn no-shows - gasten die niet komen opdagen - een stijgend probleem", aldus een woordvoerder. Via Seatme.nl kan een gast alleen reserveren indien hij een eigen account heeft aangemaakt. Met elke reservering worden er punten gespaard.
Blokkade
In het geval van een no-show kost dit de gast reeds gespaarde punten. Bij meer dan vier no-shows wordt het account geblokkeerd en kan de gast niet meer reserveren. Bovendien is het bij Seatme.nl niet mogelijk om voor meer dan één restaurant per avond te reserveren. Op die manier wordt een dubbele boeking op voorhand onmogelijk gemaakt.
Optimale bezetting
Samen met de Vrije Universiteit, een bekend internetbedrijf en zeven toonaangevende restaurants, heeft Seatme.nl het systeem ook zo ontwikkeld dat bij elke reservering automatisch de meest optimale bezetting en tafelcombinaties berekent. "Het maken van dagelijkse tafelplannen behoort hiermee tot het verleden."
Extra omzet
"Voor de restauranthouder betekent Seatme.nl extra omzet, minder no-shows, een optimale bezetting en een sterk CRM-systeem waarmee (vaste) gasten en hun voorkeuren eenvoudig beheerd kunnen worden. Seatme.nl is door en voor restaurants ontwikkeld en speelt in op de stijgende consumentenvraag naar digitaal interactief contact met de restauranthouder. Die heeft met Seatme.nl een uitstekend instrument in handen om zijn bedrijfsvoering te verbeteren."

