Leveranciers

'Mobiliteit cruciaal voor de horeca'

IT-beslissers in de horecabranche zien mobiliteit als dé factor om de band tussen personeel en gasten verder te versterken.

Daarnaast is het de manier om de klanttevredenheid te verbeteren. Dat blijkt uit de Motorola Hospitality Barometer, een wereldwijde studie uitgevoerd in samenwerking met e-Rewards.

Noodzakelijk

Volgens de barometer heeft 82 procent van de respondenten het belang van mobiliteit in 2009 snel zien toenemen. Meer dan zestig procent van de beslissers vindt mobiliteit noodzakelijk om consistente service te bieden en de concurrentiepositie te verbeteren.

Verbeteringen
De respondenten zijn het eens dat de IT-investeringen in mobiliteit worden gedaan vanwege de te realiseren productiviteitsverbetering, omzetverbetering en kostenbesparing.

Bijna de helft van de ondervraagden realiseerde een verbetering in gasttevredenheid, terwijl 27 procent een duidelijke toename van de gemiddelde omzet per gast constateerde. Een kwart van de respondenten rapporteert een veel betere voorraadbeheersing als direct gevolg van de invoering van mobiele technologie.

Ruim de helft van de ondervraagden verwacht dat de komende vijf jaar vooral draadloze order- en reserveringssystemen snel aan belang zullen winnen.

Overleven
Casper Zweers, country manager voor Motorola in Nederland: "De beslissers in de horeca geven hiermee aan dat mobiliteit niet langer optioneel is, maar noodzaak om te overleven. Zeven van de tien zien de productiviteit van het personeel verbeteren. Het gaat daarbij om gemiddeld 44 minuten per medewerker per dag."

Onderzoek
Het onderzoek is gehouden onder 468 beslissers in horecaondernemingen. Daarbij is een brede spreiding aangebracht over de verschillende soorten horecagelegenheden zoals bars, restaurants, hotels, vakantiecentra, recreatiegelegenheden en conferentie-oorden.


Meld u ook eens aan voor onze
nieuwsbrief.